GALERIA

Naszym planem nie było postawienie Miłoszowi kolejnego pomnika. W zamian chcieliśmy uczcić stulecie urodzin Noblisty, rozpisując międzynarodowy konkurs na krój pisma. Krój Milosz to nasz sposób na zachowanie pamięci i popularyzację artysty nie tylko w roku jubileuszu. Nowy krój ma szansę stać się wyłącznym stylem dzieł Noblisty w edycjach polskich i zagranicznych. Zapraszamy do obejrzenia galerii online, prezentującej Krój Milosz oraz wszystkie prace wyróżnione w Międzynarodowym Konkursie na Krój Pisma im. Czesława Miłosza.

Zwycięski krój, który zyskał miano Kroju Milosz, został zaprojektowany przez Damiena Collota, francuskiego typografa, absolwenta école supérieure d'art et de design d'Amiens (2011). Collot specjalizuje się w projektowaniu logotypów i od lat pogłębia swoją wiedzę na temat liternictwa. Typografią, a zwłaszcza wzornictwem pisma pochyłego, zainteresował się, współpracując z Titusem Nemethem, Sébastienem Morlighemem, Patrickiem Doanem i Thomasem Huot-Marchandem. Mieszka i pracuje na południu Francji.

▲ Zwycięski krój
Spośród znakomitych prac jury jednogłośnie wybrało projekt Damiena Collota, któremu udało się połączyć pozornie wykluczające się cechy pisarstwa Miłosza – jego napięcia i sprzeczności. Jurorów urzekło subtelne połączenie klasyki i nowoczesności, litery stanowczej i poetyckiej.

▲ Laureat II miejsca
Krój zaprojektowany przez zespół młodych typografów z Zagrzebia (School of Design) w składzie: Marko Hrastovec, Andrija MudnicLuka Reicher (opiekun naukowy – dr Nikola Djurek). Jury wyróżniło pracę za odmianę Italic.

▲ Wyróżnienie
Krój pisma zaprojektowany przez Renatę Pokrywińską z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (opiekun naukowy – prof. Krzysztof Kochnowicz).

▲ Wyróżnienie
Krój pisma zaprojektowany przez Daniela Sabino de Souza z Eina-Escuela Superior de Disseny w Hiszpanii (opiekun naukowy – Pani Laura Meseguer).